Kolejna edycja: 25-28 lutego 2025❗ Zapraszamy❗ 🔥🔥🔥  

Organizator:

O polskim meblarstwie na Scenie Marki

Podziel się

Tegoroczną nowością będzie cykl dyskusji panelowych na Scenie Marki poświęcony wyzwaniom stojącym aktualnie przed polskim meblarstwem. Marka – to pojęcie wielowymiarowe. Składa się na nią wiele czynników. W przypadku mebli i produktów do aranżacji wnętrz są to m.in. jakość, funkcjonalność, dobry projekt, wreszcie – renoma i rozpoznawalność na rynku. W ciągu czterech dni targów będziemy rozmawiać o różnych aspektach marki – począwszy od próby określenia jej najważniejszych elementów, poprzez sposoby jej kreowania i promowania, a także sprzedawania w kraju i za granicą, aż po trendy, które sprzyjają tworzeniu marki i edukację, od której tak naprawdę wszystko się zaczyna...

 

 

Scena Marki będzie więc miejscem dyskusji o projektowaniu i biznesie, o współpracy międzynarodowej, innowacjach i technologiach, o aranżacji wspólnych przestrzeni. Do debaty zaproszono ponad 60 gości – przedstawicieli rządu, ekspertów w dziedzinie meblarstwa, producentów, projektantów i naukowców, a także dziennikarzy, przedstawicieli sektora Horeca i instytucji związanych z edukacją, projektowaniem i przemysłem. W dyskusjach wezmą udział między innymi: Jan Szynaka – prezes Grupy Meblowej Szynaka i Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Mauro Mammoli – prezes włoskiego stowarzyszenia Federmobili, dr Jan Kurth ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego (VDM), Maciej Formanowicz – prezes Fabryk Mebli Forte, Ewelina Wójcik – członek zarządu Wójcik Meble, Imke Lohmann profesor Uniwersytetu Chengdu, prof. Jerzy Smardzewski – kierownik Katedry Meblarstwa na Wydziale Technologii Drewna Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, prof. Katarzyna Laskowska – kierownik Pracowni Programów Edukacyjno-Projektowych i Współpracy z Przemysłem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Gheorge Marian Cristescu – Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, a także wielu innych ekspertów.

Scena Marki (pawilon 3, ekspozycja Arena Design) będzie to strefa unikalnej wiedzy. Swoimi doświadczeniami podzieli się z gośćmi m. in. dr Sascha Peters z Haute Innovation – specjalista w dziedzinie materiałów i technologii, który opowie o materiałach dla meblarstwa w kontekście zrównoważonego rozwoju. Dowiemy się również, w jaki sposób budowano jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek meblarskich – Nowy Styl. Poznamy doświadczenia założycieli polskich start-upów i aktualne trendy w dziedzinie projektowania i wyposażania obiektów użyteczności publicznej i szkół.

Pierwszego dnia targów – o godz. 11.00 cykl debat zainauguruje panel, w którym międzynarodowi prelegenci będą dyskutować o roli i sposobach kreowania marek narodowych i największych wyzwaniach meblarskiego rynku. Uczestnicy spróbują odpowiedzieć na pytanie, czym jest marka w meblarstwie, kiedy jest ona prawdziwa i niesie ze sobą nie tylko rozpoznawalność, ale też wysoką jakość, określone wzornictwo i inne wartości. Porozmawiają też o tym, jak wzmacniać pozycję polskich marek na rynkach zagranicznych i jak wykorzystywać w tym celu wsparcie instytucjonalne, pomoc mediów i potencjał uczelni artystycznych. Drugiego dnia tematyka dyskusji koncentrować się będzie na największych wyzwaniach i barierach, które stoją przed polskimi eksporterami mebli. Paneliści zastanowią się, jak utrzymać się w światowej czołówce producentów, co decyduje o sukcesie producenta we współpracy międzynarodowej i  na jakie czynniki warto zwrócić uwagę wybierając kontrahentów zagranicznych. Ważnym tematem dyskusji będzie „Wzornictwo, innowacyjność, jakość czy… cena – na co stawiają polscy meblarze?”. Część popołudniowa poświęcona będzie rynkowi mebli kontraktowych, który dynamicznie się rozwija a producenci z nim związani mocno stawiają na markę. Trzeciego dnia na Scenie Marki mowa będzie o digitalizacji i rozwoju produkcji opartej na obiegu zamkniętym. Dziś liczy się dobrze zaprojektowany produkt, wykonany w zakładanym terminie, z poszanowaniem zasad zrównoważonej gospodarki. Produkt, który może być odpowiedzią na aktualny trend kastomizacji i personalizacji. Dlatego ze sceny padną m.in. pytania, jak systemowo tworzyć innowacje w branży meblarskiej oraz jak rozwijać nowatorskie pomysły w branży uznawanej za jedną z najbardziej tradycyjnych? Ostatniego dnia rozmowy na Scenie Marki skupią się na roli, jaką projektant i producent mogą odgrywać w kształtowaniu przestrzeni edukacyjnych. Z ich pomocą możemy bowiem istotnie wspierać proces budowy polskiej marki, wychowując kreatywne pokolenia.

Szczegółowy program Sceny Marki wkrótce na www.meblepolska.pl 

Program Sceny Marki