II Ogólnopolski Kongres Meblarski

Po raz drugi targom DREMA, FURNICA i SOFAB towarzyszyć będzie Ogólnopolski Kongres Meblarski „POLSKIE MEBLE – KONKURENCYJNA POLSKA". Tegoroczne spotkanie producentów mebli odbędzie się pod hasłem „Jak zostać numerem jeden w Europie?”

Kongres, który odbędzie się 13 września w klimatycznych wnętrzach targowej Iglicy, organizowany jest przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli, Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz firmę Promedia.

Podczas tego wydarzenia planowane są dyskusje panelowe z udziałem najważniejszych osobistości przemysłu meblowego w Polsce. Tematyka kongresu poświęcona zostanie w znacznej mierze zagadnieniom określonym w Programie Flagowym Polskie Meble, a więc wyzwaniom stojącym przed branżą oraz strategii, która pozwoliłaby branży osiągnąć określone cele. Uczestnicy kongresu poruszą m.in. takie tematy, jak: robotyzacja i innowacyjność w branży meblarskiej, zarządzanie procesowe, e-commerce czy nowe modele ekspansji zagranicznej. Z kolei przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju przedstawią strategię rozwoju polskiego przemysłu meblowego do roku 2030.

Kongres poza ciekawymi dyskusjami daje możliwość spotkania się osobom, które z oddaniem pracują na wspólny sukces meblarstwa w Polsce. Partnerami Strategicznymi Kongresu są firmy: SCHATTDECOR, STAUFEN oraz KPMG.

Będzie to już druga edycja kongresu. Pierwsza odbyła się w ubiegłym roku, również w trakcie targów DREMA, FURNICA i SOFAB. Wzięło w niej udział blisko stu przedstawicieli przemysłu meblarskiego w całej Polski. Wicepremier Mateusz Morawiecki wygłosił w trakcie kongresu przemówienie na temat polskiej branży meblarskiej. Z ust ministra rozwoju usłyszeliśmy słowa pochwały pod adresem polskiego przemysłu meblarskiego: "Jesteście wzorem dla innych branż". Podczas spotkania z dziennikarzami wicepremier Morawiecki podkreślał, że branża meblarska jest polskim sukcesem. „Jesteśmy szóstym eksporterem na świecie i trzecim w Europie po Włoszech i Niemczech. W ciągu dwóch, trzech lat mamy szansę stać się europejskim numerem jeden. To jest nasz cel. Chcemy, żeby polskie meble były eksportowane na cały świat z etykietą „Made in Poland”. Etykietą, która będzie świadczyła o ich jakości i znakomitym wzornictwie” – mówił wicepremier.

Wstecz