Kolejna edycja: 25-28 lutego 2025❗ Zapraszamy❗ 🔥🔥🔥  

Organizator:

Zwiedzający z 65 krajów na Meble Polska 2019

Podziel się

Prawie 22.000 osób z 65 krajów wzięło udział w targach MEBLE POLSKA 2019, które odbyły się w Poznaniu od 12 do 15 marca 2019 r. Jak co roku i tym razem największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowej przyciągnęły tłumy handlowców z całego świata i potwierdziły swą wyjątkową rolę jednego z najskuteczniejszych narzędzi promocji polskiego eksportu mebli.

 

Co trzeci zwiedzający z zagranicy

Z danych wynika, że obok licznej grupy reprezentującej polską sieć detaliczną do Poznania przyjechali przedstawiciele znakomitej większości liczących się grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów. - Słabsza koniunktura gospodarcza u naszych najważniejszych partnerów handlowych nie wpłynęła w istotny sposób na zainteresowanie kupców meblowych tegoroczną edycją targów. Jak zwykle najliczniejszą grupę wśród zagranicznych zwiedzających stanowili handlowcy z Niemiec, ale cieszy także rosnąca liczba kupców, którzy przyjeżdżają do Poznania z Europy Wschodniej, oraz z nowych perspektywicznych rynków, jak Stany Zjednoczone, Chiny, Indie czy Zjednoczone Emiraty Arabskie - mówi dyrektor targów Meble Polska Józef Szyszka. Udział zwiedzających z zagranicy, podobnie jak w przypadku wcześniejszych edycji, przekroczył jedną trzecią i wyniósł 34 proc.

 

Struktura zwiedzających targów Meble Polska 2019

Poza Niemcami najwięcej zagranicznych zwiedzających przyjechało tym razem Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Rosji, Rumunii, Czech, Litwy, Francji, Węgier, Łotwy i Białorusi. Z roku na rok lista krajów, z których pochodzą goście targów MEBLE POLSKA jest coraz szersza. W porównaniu do poprzedniej edycji przybyli na niej tym razem przedstawiciele handlu meblami z takich krajów jak: Arabia Saudyjska, Cypr, Egipt, Filipiny, Gambia, Kanada, Katar, Libia, Madagaskar, Mali, Palestyna, Portugalia czy Tunezja.

„Nie spodziewałem się, że ekspozycja będzie aż tak dobra”

Często dla zwiedzających wizyta na targach MEBLE POLSKA w Poznaniu stanowiła pierwszy kontakt z polską branżą meblarską. - Kiedy zostałem zaproszony do Poznania, poczytałem trochę o pozycji Polski jako eksportera mebli i ze zdumieniem odkryłem, że plasuje się ona na trzecim miejscu na świecie. Jestem pod wielkim wrażeniem ogólnej jakości wystawców, prezentacji, absolutnego profesjonalizmu wszystkich ludzi, z którymi miałem tu do czynienia. To świetna impreza. Byłem na wielu targach, na których byli obecni wystawcy z najróżniejszych zakątków. Jednak to tutaj tak naprawdę jestem w stanie uzyskać dobry obraz potencjału tego kraju, bo te targi naprawdę skupiają się na ofercie dostępnej w Polsce – mówi w rozmowie z MTP TV Powell Slaughter, jeden z głównych redaktorów „Furniture Today”, wiodącego magazynu amerykańskiej branży meblarskiej, który w tym roku po raz pierwszy przyjechał do Poznania. Zadowolenia z wizyty na targach MEBLE POLSKA 2019 nie kryje też Mikdad Bhabhrawala, dyrektor zarządzający w firmie Ultimate Furniture, która prowadzi sieć salonów meblowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i w Indiach. - Poziom targów jest międzynarodowy. Nie spodziewałem się, że ekspozycja będzie aż tak dobra. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Polskie meble są świetne. Branża tapicerska ma naprawdę duży potencjał, również na naszym rynku. A jeśli chodzi o jakość, macie naprawdę dobre produkty. Ceny są odpowiednie. A to daje wiele możliwości – mówi Mikdad Bhabhrawala. W podobnym duchu wypowiada się Liyakad Ali Khan z indyjskiego magazynu branży meblowej i wyposażenia wnętrz „IFJ”. - Jestem pod dużym wrażeniem. Odwiedziłem większość europejskich targów, w Bolonii, w Mediolanie, we Francji czy w Hiszpanii. Uważam, że jakość polskich mebli jest dobra, cechuje je niezły styl, a przede wszystkim są oferowane za dobrą cenę, jak na indyjskie warunki. Uważam, że polskie meble znajdą swoje miejsce na naszym rynku – podkreśla Liyakad Khan. Ed Blake, koordynator ds. projektów strategicznych w Ashley Furniture Homestores, amerykańskiej sieci liczącej 750 salonów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Ameryce Środkowej i Azji zwraca uwagę, na elastyczne podejście polskich producentów mebli, których spotkał podczas wizyty na targach w Poznaniu. – Polskie firmy są gotowe zmieniać swój produkt dla każdego, kto życzy sobie zmiany. Niezależnie od tego, czy dotyczyłaby rozmiarów, koloru czy innych rzeczy – zauważa Ed Blake. Zwiedzający doceniają też zauważalny rozwój, jaki następuje w polskiej branży meblowej. - Gdybym miał porównać obecne projekty polskich producentów z tymi sprzed trzech, czterech lat, dostrzegam naprawdę duże różnice. Widać, że polskie meble są coraz lepsze, a branża rośnie – mówi Cengiz Adali z firmy Adalilar Mobilya z Turcji. Jak podkreśla, targi MEBLE POLSKA to dobre miejsce, aby znaleźć dobrego partnera do współpracy. – Gdy poszukuję dostawców mebli, najpierw odwiedzam fabryki, aby na miejscu zobaczyć maszyny, sprawdzić jakość, która jest dla mnie ważna. Zakłady produkcyjne są zlokalizowanie blisko terenu targów. Można udać się do fabryki i spotkać się na miejscu z producentem – wyjaśnia Cengiz Adali.

Największa prezentacja polskich mebli na świecie

MEBLE POLSKA to największa na świecie i najbardziej kompleksowa prezentacja oferty polskich producentów mebli. Wśród wystawców edycji 2019 byli wszyscy najważniejsi polscy producenci mebli mieszkaniowych zainteresowani eksportem swoich produktów. Na targach znaleźć można było bogatą ofertę korzystnych cenowo mebli z płyty meblowej, jak i produktów wytwarzanych z litego drewna oraz innych mebli klasy premium . Ciekawie prezentowała się także ekspozycja mebli tapicerowanych i materacy, w których produkcji Polska jest światowym liderem. Część ekspozycji oferowana na wyłączność kluczowym kupcom, dysponującym największymi budżetami zakupowymi. prezentowana była w ramach zamkniętych przestrzeni (tzw. secret rooms). Obok polskich producentów w tym roku na poznańskich targach meblowych można było zobaczyć także produkty firm z Belgii, Białorusi, Chin, Chorwacji, Estonii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Rosji, Słowacji, Ukrainy i Włoch. Tradycyjnie targom Meble Polska towarzyszyły Targi Wnętrz HOME DECOR, których ekspozycja koncentrowała się wokół dekoracji, oświetlenia, tkanin i artykułów wyposażenia kuchni i łazienki. Jednym z jej hitów była strefa trendów Bloggers Zone. To inicjatywa grupy pięciu opiniotwórczych blogerek wnętrzarskich, projektantek wnętrz, które wykorzystały meble i dodatki z oferty wystawców, by stworzyć ciekawą przestrzeń, pełną inspiracji i pomysłów na aranżację wnętrz. Przysłowiową wisienką na torcie było cenione wśród architektów i projektantów wydarzenie ARENA DESIGN, którego 11. edycja odbyła się pod hasłem TransFormacje, manifestując tym samym zmiany w kontekście dizajnu, a także samego wydarzenia. Łącznie w targach uczestniczyło 450 firm a targowa ekspozycja zajęła 11 pawilonów o powierzchni 62.000 mkw.

 

Smart Furniture. MADE IN POLAND.

Podczas targów MEBLE POLSKA na konferencji prasowej z udziałem Jadwigi Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii, przedstawiono założenia "Strategii marki polskiej branży meblarskiej”, która ma wzmacniać rozpoznawalność i konkurencyjność polskich mebli na rynkach międzynarodowych.
- Zależy nam, żeby siła i potencjał, jakie na międzynarodowym rynku reprezentuje polska branża meblarska, przekuwały się na wyższą prowizję ze sprzedaży dla naszych producentów. Krokiem w tym kierunku jest budowa marki polskich mebli i inwestycje w nowoczesne technologie wytwarzania. W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przemysł meblarski został wskazany jako jedna z polskich specjalizacji. Zgodnie z zasadą „wspieraj to co mocne” branża zyskała rządowe wsparcie. Projekt Flagowy "Polskie Meble" ma wzmacniać globalną pozycję konkurencyjną branży meblarskiej poprzez rozwój wzornictwa, nowych technologii oraz silnych marek meblowych – powiedziała minister Emilewicz.

Koncepcja marki polskiej branży meblarskiej, czyli tego, w jaki sposób chcemy budować wizerunek polskich mebli na świecie, została wyłoniona w rezultacie badań oraz warsztatu kreatywnego z przedstawicielami branży meblarskiej i opiera się na idei Smart Furniture, czyli mebli multifunkcyjnych, organizujących przestrzeń mieszkania w wygodny i optymalny sposób. Przyjęta strategia przewiduje, że działania budujące świadomość i pożądany wizerunek polskich mebli na rynkach zagranicznych będą przede wszystkim skierowane do młodej, nowoczesnej rodziny z dużego miasta, o średnich i wyższych dochodach, która ceni sobie zaradność w zarządzaniu swoim mieszkaniem i życiem. Stąd zamysł zbudowania wizerunku polskiego mebla w oparciu o skojarzenia z nowoczesnym wzornictwem, multifunkcyjnością oraz inteligentnymi rozwiązaniami, które zwiększają wygodę mieszkania. Jedną z podstawowych rekomendacji Strategii jest umieszczanie na lub przy polskich meblach komunikatu jednoznacznie wskazującego Polskę jako kraj ich pochodzenia: Smart Furniture. MADE IN POLAND.

 

Prawie 50 prelekcji, szkoleń i warsztatów

Ekspozycji towarzyszył bogaty program wydarzeń skierowanych zarówno do profesjonalnych zwiedzających, jak i wystawców. W ramach cyklu seminariów Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli można było m.in. dowiedzieć się, jakie są zasady postępowania dla eksporterów na wybranych rynkach Bliskiego Wschodu, jakie są dodatkowe wymagania na rynkach europejskich dla wyrobów meblowych oraz jak kalkulować koszty wytworzenia produktów i próg rentowności przy produkcji mebli. Drugiego dnia targów odbyła się konferencja zatytułowana „Ekonomia wartości: człowiek – firma – relacje. Autonomia i współdziałanie jako narzędzia efektywnego gospodarowania w branży meblarskiej”. Gościem specjalnym wydarzenia był prof. Jerzy Hausner, który wygłosił wykład poświęcony zagadnieniom ekonomii wartości. Konferencja organizowana była z okazji setnego wydania magazynu „BIZNES meble.pl”. Trzeciego dnia odbył się cykl szkoleń dla przedstawicieli salonów meblowych.

 

Hitami sceny głównej ARENA DESIGN były spotkania z gwiazdami światowego dizajnu. Podczas panelu dyskusyjnego szwedzko-brytyjski duet Massproductions (Magnus Elebäck i Chris Martin) opowiadał o ścieżce dziesięcioletniej kariery, która błyskawicznie rozwinęła się wraz z premierą pierwszego produktu. Alexander Taylor, projektant i innowator, który dla marki Adidas wdrożył rewolucyjną technologię tkania obuwia zero waste, opowiadał o punktach zwrotnych swojej kariery i codziennych aspektach pracy w gronie najlepszych dizajnerów i studiów projektowych na świecie. Młody berliński duet Geckeler Michels opowiedział o ewolucji krzesła i czynnikach wpływających na wydłużony proces projektowania. Podczas wykładu David Geckeler i Frank Michels, na podstawie doświadczeń związanych z ich własnym projektem, omówili procesy poprzedzające narodziny finalnego produktu. Jednym z ekspertów na scenie głównej był Marek Borowiński prowadzącym programy: „Sklepowe Rewolucje” i „Shop Doctor”. Autor licznych publikacji z dziedziny visual merchandisingu i psychologii kolorów opowiadał na targach, jak zmieniło się postrzeganie designu pod wpływem mediów społecznościowych, poruszył temat storytellingu w designie, a także przybliżył zagadnienia transformacji koloru jako jednego z trendów we współczesnym designie. Gościem targów był także Maciej Zień, czołowy polski projektant mody, który od 2009 roku odważnie wkroczył w świat designu, pokazując, że moda może łączyć się z aranżacją wnętrz. Podczas targów jego prelekcja pod hasłem "Moda wkracza do wnętrz", cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników.

 

Złoty Medal

Pierwszego dnia targów MEBLE POLSKA 2019 na uroczystej gali wręczone zostały Złote Medale MTP dla najlepszych produktów prezentowanych na targach. Tym prestiżowym wyróżnieniem sąd konkursowy uhonorował w tym roku 17 produktów:

Kategoria: MEBLE TAPICEROWANE POTWIERDZONA JAKOŚĆ

  • BUENO Wielomodułowy program mebli tapicerowanych - POLDEM Group; STELLA Sp. z o.o., Łódź
  • Materac Medivis Talalay Blue H3 Cooling - M&K FOAM GmbH Sp. z o.o., Koło
  • MOON Wielomodułowy program mebli tapicerowanych - POLDEM Group; STELLA Sp. z o.o., Łódź

Kategoria: MEBLE TAPICEROWANE PREMIERY

  • NAROŻNIK DENVO - Fabryka Mebli "Wersal" Kaczorowscy Sp.j., Baranów
  • Materac XL PREMIERA - Fabryka Materacy JANPOL Sp. z o.o., Orzesze
  • Fotel Manager Spinergo - Spinergo a.s., Presov, SŁOWACJA
  • MOCCA PREMIERA - WAJNERT MEBLE Sp. z o.o., Międzybórz
  • Narożnik ROYS - PPHU DOLMAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Kępno
  • Sofa Sweet - Fabryka Mebli "Wersal" Kaczorowscy Sp.j., Baranów

Kategoria: MEBLE SKRZYNIOWE PREMIERY

  • BED CONCEPT PREMIERA - DIG-NET LENART Sp. j., Mroczeń
  • Biurko DIAG - B&B Design Marek Błażucki - pod marką własną BOZZETTI, Kraków
  • Davos - Fabryka Mebli TARANKO Aleksander Taranko, Morąg
  • Kolekcja Mebli Avignon - Szynaka-Meble Sp. z o.o., Lubawa
  • Kuchnia Marrone - Stolarstwo Usługi Meblowo-Budowlane Adrian Halupczok, Krzyżowa Dolina
  • Nice - Fabryka Mebli TARANKO Aleksander Taranko, Morąg
  • SMART - IDŹCZAK-MEBLE, Łęka Opatowska
  • ROVIKA -BLACK RED WHITE S.A.

 

MEBLE POLSKA 2020 w lutym!

Kolejna edycja bloku targów MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN odbędzie się w Poznaniu w dniach 25-28 lutego 2020 r.